Top 5 årsager til du ikke får nok ud af dine henvisninger
At henvise er en win-win-win løsning, når man ikke selv har plads i huset til en kunde. Alle vinder på det. Afsender tjener penge på lost business, modtager tjener penge på kunden, foreningen tjener et tilskud til foreningen og sidst men absolut ikke mindst kunden, som slipper for at bruge ekstra tid og kræfter på at finde nye løsninger. Men ind i mellem ender henviste sager med at blive deativeret, og det kan der være flere årsager til. Altså ikke “annuleret”, men deaktiveret – dvs. at sagen aldrig når i budrunde. Her kommer top fem over de typiske årsager til at en henvisning bliver deaktiveret.
- Henvisningen kommer flere timer senere end du var i kontakt med kunden, så derfor har kunden i mellemtiden selv fundet et venue og vi kommer for sent til at kunne byde ind på opgaven.
- Kunden har været i dialog med flere partnere i samme tidsrum og der er allerede en anden ivrig partner, der har henvist kunden til os.
- Kunden er fra Novo eller en underafdeling til Novo i et andet navn, men som i virkeligheden er Novo. Novo må ikke benytte vores service pga. deres aftalepriser, men det er bare ikke altid Novo ved at Novo ikke må.
- Kunden er en agent / et eventbureau, som selv tager provision og derfor ikke kan afgive ekstra procenter til jer og os (altså fordi vi deler i porten, når der er tale om henvisninger).
- Kunden er privatkunde. Ved en fejl er du kommet til at henvise en konfirmation, da en stresset mor ringede helt desperat i sin søgen på et venue i alt for dårlig tid.
Ved du i øvrigt at du kan lave en henvisning på kun 30 sekunder, når kunden har sendt dig en forespørgsel pr. mail? Casper har lavet en udførlig guide til dig, som ligger lige her på bloggen.
Husk altid at du kan booke mig til et festfyrværkeri af en peptalk til dit bookingteam, hvis I gerne vil blive bedre til at tjene penge på lost business! Send mig en mail på helle@dkbs.dk.
No comments