Blog Fora EMNER NPS – Hvordan indsamler man surveysvar?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1732 Svar
    dkbs@dkbs.dk
    Keymaster

    8 Tips og tricks til at indsamle surveysvar til Relation Manager

    1. ”Tving” folk til at aflevere mailadresse når de skal logge på jeres internet (Landingpage). Det er klart den nemmeste måde at indhente mailadresser på, selvom det måske ikke er den mest servicemindede, til gengæld har I her også mulighed for at bruge mailadresserne til en nyhedsbrev – husk blot at gæsten skal hakke af at de ønsker at modtage et nyhedsbrev. Det skal de ikke ved en survey.
    2. Sørg for at jeres bookingsystem er koblet op på Relation Manager, så sendes surveyen ud automatisk efter afrejse. Dog kun til mødebooker, hvis det er denne der har indtastet mailadresse ved booking.
    3. Få listen med deltagernes mailadresser af mødebookeren. Nogen holder på at de ikke må udlevere dem, andre kan godt se fordelen i at de også kan få at vide hvordan gæsterne oplevede mødestedet og vil derfor gerne bedrage til at I indsamler besvarelser.
    4. Få emailadresserne ved indtjekning ved overnattende konferencegæster. Receptionisten spørger pænt om hun må bede om mailadressen, så gæsten kan evaluere sit ophold og være med til gøre jeres sted endnu bedre.
    5. Uddel små kort med jeres QR kode (findes i jeres RM) i den sidste kaffepause, med en tekst a la ”Her hjælper gæsterne os med at blive bedre – giv venligst din mening her!” eller ”Vi vil være Danmarks bedste konferenmcested, vil du hjælpe os?” eller hvad I nu end kan finde på… 😉 Det har god effekt hvis det er en sød konferencetjener som kommer ind med kortene og spørger om folk ikke vil være nogle stjerner at bruge 1 minut af deres tid på at besvare surveyen så han/hun kan få at vide hvor godt eller skidt han/hun gør sit arbejde. 😉 OBS: Med qr koden har gæsten mulighed for at være anonym, så det kan være svært at vurdere hvornår gæsten var der og med hvilket hold, ligesom I ikke kan vende tilbage til kunden på enten hård kritik eller ved ros, som man gerne vil bifalde.
    a. Nogen lokker besvarelser ud af folk vat at skrive på kortene at der trækkes lod fx en middag eller et ophold, derved får man også folk til at notere deres mailadresse ved surveyens afslutning.
    6. Samme som ovenfor med kortene men i stedet for QR koden, så beder I folk skrive deres email adresse ned, så I selv kan indtaste den i systemet og sende ud. Her kan I nemlig selv notere hvilket hold gæsten tilhører, så I har mulighed for at vende retur til gæsten, hvis I ønsker det.
    a. Nogen skriver på kortene at hvis man noterer sin mailadresse og afleverer i receptionen ved afrejse, modtager man en lille goodiebag (Eller whatever man nu synes man vil forære væk). Dette virker for fx Fjelsted, som også svarer personaligt på ALLE besvarelser.
    7. Få mødelederen til at udsende linket med survey til deltagerne når arrangementet er slut. Lidt mere tricky at få dem til at bruge tiden på det…
    8. Nogle steder har et skema med folks navne og værelsesnummer liggende, hvor folk selv kan skrive deres mailadresser på, når de registrerer sig om morgenen under påskud af at det skal bruges i bookingsystemet. Det virker også for nogen. Om den er helt i tråd med GDPR ved jeg ikke, så det må være op til jeres vurderingsevne.

    • Dette emne blev ændret 2 år, 7 måneder siden af dkbs@dkbs.dk.
    • Dette emne blev ændret 2 år, 7 måneder siden af dkbs@dkbs.dk.
    • Dette emne blev ændret 2 år, 7 måneder siden af dkbs@dkbs.dk.
    • Dette emne blev ændret 2 år, 7 måneder siden af dkbs@dkbs.dk.
    • Dette emne blev ændret 2 år, 7 måneder siden af dkbs@dkbs.dk.
    • Dette emne blev ændret 2 år, 7 måneder siden af dkbs@dkbs.dk.
    • Dette emne blev ændret 2 år, 7 måneder siden af dkbs@dkbs.dk.
    • Dette emne blev ændret 2 år, 6 måneder siden af dkbs@dkbs.dk.
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
Svar til: NPS – Hvordan indsamler man surveysvar?
Dine informationer: