Kursus i Værdiskabende mersalg – for alle, der har gæstekontakt!

juli 1, 2025
dkbs@dkbs.dk

Leon Birdi kursusbeskrivelse Efterår 2025

Kursus i Værdiskabende mersalg – for alle, der har gæstekontakt!

Mål

Målet med dette kursus er at sikre, at dit konferencecenter får øget bundlinjen via systematisk, personligt og værdiskabende mersalg – i alle relevante afdelinger og gennem hele salgsprocessen, fra booking til ophold og opfølgning.

På kurset lærer I at bruge alle de muligheder, der er for at sætte sig ind i gæstens situation og tilbyde det helt rette produkt på det rette tidspunkt – både i bookingøjeblikket og når gæsten er i huset.

Deltagere

Kursusdagen er målrettet alle med gæstekontakt, dvs.: booking, F&B, konferenceværter og reception.

Fokus

På kurset lærer du at optimere mersalget for alle gæstetyper: Konferenceholdet, den individuelle businessgæst og leisuregæster.

Du får inspiration til at planlægge og prioritere dine mersalgsindsatser, således at du får mest muligt salg ud af dine indsatser – og du får konkrete værktøjer til bl.a. at sælge mere til konferencehold, som typisk er en stor del af din samlede gæstemasse, og som mange konferencecentre ikke får solgt nok til.

Hele gæsterejsen er dækket – fra booking og planlægning til check-in, opholdet og afrejse. På kurset arbejder vi med at opnå en øget bundlinje, samtidig med at gæsten oplever en øget serviceoplevelse.

Kurset dækker således alle afdelinger med gæstekontakt: bookingen, receptionen, konferencen og restauranten.

Vi arbejder med det mersalg, du kan skabe før gæsterne ankommer, dvs. en systematisk og forbedret behovsafdækning, der øger konferencens omsætning allerede inden gæsterne ankommer, og vi arbejder med det mersalg, du kan generere fra gæsterne checker ind, til de afrejser.

Den klassiske udfordring med, at konferencegæster er svære at lave mersalg til, bliver du udfordret på.

Konkrete metoder – og en plan

Når du kommer hjem fra kurset, gerne sammen med et par kolleger fra andre afdelinger, har du to specifikke ting med:

  1. Et komplet mersalgsoverblik via Leon Birdis Hotelbooster Mersalgsmatrix. Det betyder, at du har et overblik over, hvilket mersalgspotentiale der er i hver afdeling for de forskellige gæstetyper.
  2. En plan for, hvilke produkter og ydelser I med fordel kan fokusere på, samt konkrete metoder til, hvordan mersalget kan gennemføres, så gæsten oplever det som en forbedring af oplevelsen, samtidig med at hotellet øger sin indtjening.

Det får du også

Fri adgang til onlinekurset “Intelligent Mersalg på Hotellet”, med videoer og skemaer, der sikrer, at I kan arbejde videre med implementeringen af mersalget efter kurset.
Værdi: DKK 1.950 pr. licens.

Hvor og hvornår?

  • Mandag 6. oktober Vejlefjord Hotel
  • Tirsdag 7. oktober Odense Congress Center
  • Tirsdag 21. oktober i København – Location TBD

Pris: 

2750,- per person inkl. moms – Det er dæleme billigt!

Tilmelding:

Tilmelding sker til mig på helle@dkbs.dk.

Deadline for tilmelding: 6/9-2025. Ved for få tilmeldinger kan kurset aflyses eller slås sammen med en anden dato på en anden location.

 
 
Tags: #kursus, leonbirdi,

No comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *