Jeres bæredygtihedsikoner er guld værd
JERES BÆREDYGTIGHEDSCERTIFICERINGER
SKAL LIGGE PÅ DKBS.DK
Da vi nedlagde vores certificering i Verdensmål, indsamlede jeg jeres øvrige certificeringer fra jer og lagde dem på jeres profiler. Men mange af jer, har opnået nye certificeringer siden og ind i mellem finder jeg af omveje ud af, at I ligger inde med Det Økologiske Spisemærke, Svanemærket eller lignende.
Derfor kommer her en opfordring til at I lige hopper på www.dkbs.dk, slår jeres venue op og kontrollerer at de bæredygtighedsikoner, der ligger på jeres profil er korrekt – og at de i det hele taget ligger der, hvis I har et.
Hvorfor?
- Green hushing: Fordi det er (næsten) lige så slemt som greenwashing, ikke at fortælle om jeres initiativer (Green Hushing), da det jo er en del af jeres fortælling og jeres brand. Når I undlader at fortælle om jeres bæredygtige initiativer, kan det betyde, I går glip af kunder, der aktivt søger ansvarlige leverandører. Samtidig risikerer I, at det bliver tolket som manglende engagement i hele miljøspørgsmål.
- Søg, og du skal finde: Fordi kunderne kan søge på Bæredygtige konferencecentre på vores hjemmeside, og dermed fremgår alle venues, der har en eller anden form for bæredygtighedsikon på deres partnerprofil.
- Fordi det er hot: Det er vigtigt at reklamere med jeres bæredygtighedscertificeringer, fordi det viser, at I tager ansvar og gør en forskel for fx miljøet, hvilket tiltaler de mange virksomheder med grønne værdier og ESG-regnskaber. Det kan være afgørende for at vinde over nye kunder, der aktivt vælger leverandører med en bæredygtig profil. Samtidig styrker det jeres brand og positionering som et moderne og ansvarligt valg i branchen.
No comments