Marketing initiativer i foreningen 2022

Opdatering af den danske hjemmeside

Med hjælp fra IIH Nordic lancerede Danske Konferencecentre d. 1 januar 2022 en opdateret website med fokus på øget brugervenlighed. Det betyder blandt andet opdateret grafisk forside og layout, søgefunktion, webformular og opdatering af guldpartnernes bannere. Desuden vil en ny grafisk opdatering af de mange lokationssider blive lanceret i marts måned. Måler er, at øge brugervenligheden for kunder på hjemmesiden, øge trafik til hjemmesiden og øge konverteringsgraden.

Marketing Automation

I forbindelse med implementeringen af CRM systemet Microsoft Dynamics 365 i 2020 har marketingafdelingen specialiseret sig i marketing automation. Dette dækker over automatiseret e-mails til kunder, som både bruges til sign op til nyhedsbreve, tilmelding til arrangementer og i stor grad løbende kontakt til mødeplanlæggere. Eksempelvis er der opsat skræddersyet e-mail flows til hver bookingmedarbejder, som automatisk sendes ud, når en kunde enten annullere eller placere en sag i foreningen. Via disse e-mails sikre vi os både nudging af kunden, opfølgning, feedback fra kunde, tilfredshedsmåling, ny inspiration og gensalg.

LinkedIn kampagne

I 2022 har vi indgået et samarbejde med social media bureauet Obsidian. Vi tester månedligt marketingkampagner med forskellige formål. I første kvartal kører vi kampagner med fokus på at få flere sign ups til vores nyhedsbrev. Nyhedsbrevet er en vigtig kanal for foreningen både på grund af den høje brandingværdi af vores partnere og på grund af direkte leads herfra.

Se vores LinkedIn profil her.

Presse/medie aftale 

Vi har indgået af samarbejde med bureauet Epicent med formålet om at øge kendskabsgraden til foreningen i pressen. Vi ønsker at være til stede i medierne, hvor det giver mening – i form af artikler, annoncer, TV mm. Fokus er omtale og branding af foreningens partnere. Alt efter trends/hotte emner vil vi udpege partnere eller personligheder i branchen, som får mulighed for at markedsføre sig på nationalt plan. Vi tager blandt andet udgangspunkt i de nyheder, I sender ind til marketingafdelingen til nyhedsbrevet mm, så husk endelig at opdatere os om jeres seneste nyheder og initiativer.

Vil løbende blive opdateret med flere initiativer..